Del:

Fra studerende til fuldtidsansat: En virksomhed i udvikling

Fra Studerende til Fuldtidsansat: En virksomhed i udvikling

Servicemægleren er en rådgivningsvirksomhed, der i mere end 25 år har rådgivet både store, små, private og offentlige virksomheder gennem udbud af deres serviceydelser og sikret kvaliteten af disse. Hos Servicemægleren har vi udviklet os meget siden grundlæggelsen i 1992, og vi fortsætter med at stile efter at blive bedre til det vi gør.

Vi har derfor igennem de seneste år ansat flere studerende med henblik på en nuanceret udvikling - en udvikling der har båret frugt og givet os meget kompetente medarbejdere.

Emil Meldgaard og Asger Gram-Hansen har begge taget rejsen fra studerende til fuldtidsansat hos Servicemægleren, en rejse som både vi og de selv har draget stor fordel af.

 

Emil stiftede første gang bekendtskab med Servicemægleren i 2012, hvor han blev ansat som studentermedhjælper under sin bacheloruddannelse i Erhvervsøkonomi og Jura. Her stod han for tegningsmaterialet der danner fundament for en stor del af udbudsmaterialet, og blev hurtigt tildelt ansvar i virksomheden.

“Det er en relativt lille virksomhed og man får derfor forholdsvis hurtigt meget ansvar og får mulighed for at påvirke mange beslutningsprocesser, hvorimod at det i tungere og mere bureaukratiske virksomheder kan tage længere tid at få en beslutning trumfet igennem” - Emil.

Ligeledes så Asger også mulighederne i, at være en del af en mindre virksomhed, da han i 2020 blev ansat som studentermedhjælper under den sidste del af sin kandidatuddannelse i Jura. Her arbejdede han primært med udarbejdelse af kontrakter og håndtering af udbudsprocesser, hvilket han fandt spændende og fagligt udfordrende.

"Jeg blev gennem arbejdet udfordret på nogle punkter jeg fagligt godt kan lide at blive udfordret på, og fik mulighed for at udfolde mine evner i praksis” - Asger.

Begge nævner de, at de som studentermedhjælpere hos Servicemægleren tilegnede sig flere praktiske kompetencer, der understøttede den teoretiske del, som de havde med sig fra studierne. Men også teorien blev flittigt brugt, da både Emil og Asger medbragte nuanceret viden til virksomheden, der har givet stor gevinst.

“Der er blevet lyttet til de forslag og ændringer jeg er kommet med på baggrund af min uddannelse og nuancerede viden inden for juraen. Jeg har blandt andet kunnet bidrage til en revidering af kontraktgrundlaget og juridisk sparring til vores klienter” - Asger.

“Jeg har været med til, at optimere arbejdsgangene inden for udbudsområdet og bidraget til, at sikre gennemsigtige kontrakter der er lette at forstå for både vores kunder og mulige leverandører” - Emil

Hos Servicemægleren er vi glade for den positive udvikling vi har gennemgået med baggrund i dygtige studerende, som også udvikler sig indenfor vores felt og får flere gode kompetencer med i rygsækken. For os er det vigtigt at vi kan tilbyde en velfungerende og attraktiv arbejdsplads med rum til udfordring og udvikling, hvilket også var vigtige faktorer for både Emil og Asger, da de efter endt uddannelse begge blev tilbudt en fuldtidsstilling.  

“Jeg synes det er en attraktiv arbejdsplads, fordi man har mulighed for at være i kontakt med mange forskellige mennesker, så man både kan skabe sig et godt netværk og prøve kræfter med mange forskelligartede opgaver” - Emil.

“Det er en virksomhed i udvikling, hvor man har mulighed for at effektivisere sig selv og blive bedre til dét man gør. Det er en virksomhed der har nogle mål og visioner, hvilket jeg synes er fedt fordi det skaber en alsidig hverdag, hvilket jeg synes er motiverende i forhold til at arbejde, da der er noget der driver en” - Asger.

Hos Servicemægleren er vi stolte af vores fremgang og vores yderst kompetente medarbejdere, og vi ser frem til endnu mere positiv udvikling i fremtiden. 

 

Kunne du tænke dig, at høre hvad vi kan tilbyde din virksomhed, så kontakt os gerne, og få en uforpligtende snak.

 
Få 1 times gratis rådgivning, der kan hjælpe til bedre kvalitet af jeres rengøring.
Kontakt os

Læs mere om Servicemægleren

Med ServiceTjek kan vi hjælpe jer med at sikre, at I altid får det, I betaler for. Gennem løbende inspektion og opfølgning kontrollerer vi jeres rengøringsydelser, dokumenterer kvalitetsniveauet og håndterer dialogen med jeres leverandører.

Når en kontrakt om rengøringsydelser lige er underskrevet, har leverandøren ofte fuld fokus på at levere det aftalte. Men når dagligdagen melder sig, er det ikke ualmindeligt, at kvalitetsniveauet stille og roligt daler. Læs hvordan vi kan hjælpe med at I altid får det, I betaler for.

Når vi taler med vores kunder, møder vi dem ofte på mange forskellige niveauer i deres virksomhed eller organisation – lige fra servicepersonalet og eksterne leverandører til mellemledere og direktører. Derfor er klar og nærværende kommunikation en vigtig del af vores job.

ServiceSupport
Med ServiceSupport slipper du for at håndtere klager over rengøringen. Du og dine kollegaer kan let og enkelt indberette observerede fejl og mangler, og vi sørger for, at der bliver taget action for udbedringen af fejlene.
ServiceAnalyse
Overvejer I at udlicitere jeres rengøring? Med ServiceAnalyse får I et klart billede af, om det kan betale sig. Vi gennemgår jeres serviceydelser, vurderer kvaliteten og giver jer et solidt beslutningsgrundlag.
ServiceUdbud
Et udbud er en omfattende proces, der kræver tid, erfaring og dyb faglig indsigt i både serviceydelserne og den komplekse lovgivning. Med ServiceUdbud sikrer vi, at I kommer optimalt igennem hele udbudsforløbet.
ServiceTjek
Med ServiceTjek sikrer vi, at I altid får det, I betaler for. Gennem løbende inspektion og opfølgning kontrollerer vi jeres rengøringsydelser, dokumenterer kvalitetsniveauet og håndterer dialogen med jeres leverandører.
Bliv klogere
Luk
Play Video Close Video
På 2 min.Videoen

På under 2 minutter fortæller vi dig, hvorfor vi er den helt rigtige samarbejdspartner når det handler om kontrol af dine facility services.

Fik du set vores video?

På under 2 minutter fortæller vi dig hvorfor vi er den helt rigtige samarbejdspartner når det handler om kontrol af dine facility services.