Del:

Hvordan sikrer man sig den rette rengøring?

Hvordan sikrer man sig den rette rengøring?

Når man som privat virksomhed eller offentlig institution skal indgå en kontrakt med en ny leverandør af facility services, bør kontrakten indeholde en kravspecifikation der klart og tydeligt definerer kravene hertil, og dermed kvalitetsniveauet af, den service der bliver leveret. Dog kan det være svært uden faglig viden på området, at sikre at disse krav passer til de ønsker og behov man har, samt beskrives således at de medfører en positiv indvirkning på kvaliteten.

Ovenstående er væsentligt, f.eks. for at få den rette rengøring der lever op til den ønskede kvalitet og de funktionelle behov. Man bør som privat virksomhed eller offentlig institution udarbejde kravspecifikationerne med baggrund i faglig viden om de rengøringstekniske forhold og standarder. En fagperson har nemlig langt bedre forudsætninger for, at vurdere hvad der skal til for at nå i mål med kvaliteten i forhold til ønskerne og behovene. Hvad angår services som rengøring sikrer man sig ofte den rette aftale ved, at lade en fagperson gennemgå de pågældende lokationer for, at afgøre hvilken type rengøring og hvilken frekvens der egner sig bedst til netop de lokationer. I sådanne tilfælde vil en fagperson med rengøringsteknisk viden kunne tage højde for elementer, der for den ufaglærte ikke er af betydning, men som er vigtige for at opnå den rette rengøring. Blandt andet kan der blive lagt vægt på følgende, som mange måske ikke selv kan vurdere effekten af:

-       Anvendelse af relevante maskiner, herunder gulvvaskemaskiner, støvsugere mv. 

-       Metoder i forbindelse med gulvvask af forskellige typer gulve

-       Redskaber til aftørring af forskellige typer overflader

-       Anvendelse af bedst egnede rengøringsmidler

-       Frekvensen af diverse opgaver

-       Hensynstagen til møbleringsgrader og tilpasning til disse

 

Udover at få en fagpersons vurdering af elementer såsom ovenståenden, kan disse også gøre grundlag for forhold, der kan gennemgås ved eventuelle opfølgninger på leverandørens udførelse af opgaven. Når leverandøren håndterer opgaven, er det naturligvis med fokus på, at levere den aftalte service, men med tiden er det ikke unormalt at kvaliteten daler, og de specifikke punkter i kravspecifikationerne ikke altid bliver overholdt. Derfor kan det også være en god ide, at få en uvildig fagperson til løbende at vurdere kvaliteten af rengøringen og dermed sikre, at punkterne defineret i kravspecifikationen bliver overholdt.

Servicemægleren rådgiver både private virksomheder og offentlige organisationer i forbindelse med kontraktforhold når der skal findes nye leverandører af facility services. Med vores mange års erfaring indenfor området og vores kompetente fagfolk, kan vi assistere med en faglig baggrund for at udforme og specificere de konkrete kravspecifikationer der passer præcis til både ønskerne og behovene. Derudover stiller vi vores fagligt kompetente kvalitetskonsulenter til rådighed for løbende at kunne vurdere kvaliteten og udførelsen af opgaven i henhold til de definerede kravspecifikationer.       

Læs mere om Servicemægleren

Når vi taler med vores kunder, møder vi dem ofte på mange forskellige niveauer i deres virksomhed eller organisation – lige fra servicepersonalet og eksterne leverandører til mellemledere og direktører. Derfor er klar og nærværende kommunikation en vigtig del af vores job.

Når en kontrakt om rengøringsydelser lige er underskrevet, har leverandøren ofte fuld fokus på at levere det aftalte. Men når dagligdagen melder sig, er det ikke ualmindeligt, at kvalitetsniveauet stille og roligt daler. Læs hvordan vi kan hjælpe med at I altid får det, I betaler for.

Med ServiceTjek kan vi hjælpe jer med at sikre, at I altid får det, I betaler for. Gennem løbende inspektion og opfølgning kontrollerer vi jeres rengøringsydelser, dokumenterer kvalitetsniveauet og håndterer dialogen med jeres leverandører.

ServiceSupport
Med ServiceSupport slipper du for at håndtere klager over rengøringen. Du og dine kollegaer kan let og enkelt indberette observerede fejl og mangler, og vi sørger for, at der bliver taget action for udbedringen af fejlene.
ServiceAnalyse
Overvejer I at udlicitere jeres rengøring? Med ServiceAnalyse får I et klart billede af, om det kan betale sig. Vi gennemgår jeres serviceydelser, vurderer kvaliteten og giver jer et solidt beslutningsgrundlag.
ServiceUdbud
Et udbud er en omfattende proces, der kræver tid, erfaring og dyb faglig indsigt i både serviceydelserne og den komplekse lovgivning. Med ServiceUdbud sikrer vi, at I kommer optimalt igennem hele udbudsforløbet.
ServiceTjek
Med ServiceTjek sikrer vi, at I altid får det, I betaler for. Gennem løbende inspektion og opfølgning kontrollerer vi jeres rengøringsydelser, dokumenterer kvalitetsniveauet og håndterer dialogen med jeres leverandører.
Bliv klogere
Luk
Play Video Close Video
På 2 min.Videoen

På under 2 minutter fortæller vi dig, hvorfor vi er den helt rigtige samarbejdspartner når det handler om kontrol af dine facility services.

Fik du set vores video?

På under 2 minutter fortæller vi dig hvorfor vi er den helt rigtige samarbejdspartner når det handler om kontrol af dine facility services.