Del:

Udbud af kommuner og store virksomheder

Udbud af kommuner og store virksomheder

Offentlige institutioner er omfattet af særlige udbudsregler når det kommer til udbud af deres facility services. Som offentlig institution er man forpligtet til at gennemføre et udbud af sine serviceydelser når en kontrakt udløber, såfremt man er over de konkrete tærskelværdier der gælder for den ydelse man indkøber. Det vil sige, at en kommune der eksempelvis skal indkøbe en rengøringsydelse, hvor den anslåede værdi overstiger omkring 1,6 millioner kroner, er kommunen forpligtet til at udbyde aftalen efter udbudslovens regler. I den forbindelse har Servicemægleren assisteret en stor del af landets kommuner med netop denne proces. 

Et udbud for en kommune kan være omfattende, ikke mindst på grund af størrelsesordenen på det pågældende udbud. F.eks. kan et rengøringsudbud for en kommune nemt overstige mere end 60 forskellige lokationer, der hver især har forskellige behov for, at opnå den rette rengøringsstandard for hver lokation. Med mange lokationer medfølger et behov for en struktureret og overskuelig gennemgang og udarbejdelse af udbudsmaterialet, hvilket kræver erfaring og faglig viden for at opnå det bedste resultat. Derudover besidder mange kommuner ikke samme faglige ekspertise indenfor netop områder såsom rengøring, vagt/sikkerhed eller vinduespolering, for at kunne evaluere og bedømme opgavens omfang selv.

Med flere lokationer skal der tages højde for hver lokations behov, hvilket er bestemt ud fra blandt andet bygningernes stand, materialer, brugsfrekvens mv. hvor det med fagspecifik viden er nemmere at kunne bedømme den rette fremgangsmåde, type og frekvens af ydelsen, så man undgår at betale for en service der måske ikke er nødvendig, eller ikke er tilstrækkelig til opgavens udførelse.

At nå i mål med sådanne udbud indebærer diverse juridiske regler, som man skal være opmærksom på og kende til, for at kunne efterleve dem på bedste vis, hvilket kræver kendskab til udbudsloven og dens indhold. Derudover kræver en klar og specifik kontrakt fagspecifik viden ift. den enkelte service, så man sikrer at ydelsen bliver udført korrekt og med bedste resultat. Et succesfuldt udbud af f.eks. rengøringsydelser indebærer udarbejdelsen af en konkret og fyldestgørende kontrakt, der tager højde for alle kommunens berørte lokationer og deres individuelle behov for rengøring.

Det kan derfor være en god ide som kommune at få professionel rådgivning på området, så man sikrer sig det bedste resultat af udbudsprocessen. 

    

Hos Servicemægleren har vi stor erfaring med, at rådgive kommuner og store virksomheder/organisationer, der med deres størrelsesorden kræver stor faglig ekspertise og struktureret overblik over de mange lokationer. Vi tilbyder et skræddersyet og behovsafdækket kontraktsmateriale, der dækker alle de nødvendige områder i udbuddet. Vi sørger altid for at have kundens behov og ønsker i første række, ifm. både udbud og tilbudsindhentning. Så hvis I har brug for hjælp til at gennemgå denne proces med et struktureret overblik og klare rammer for jeres lokationer, så står Servicemægleren klar til at hjælpe!

Læs mere om Servicemægleren

Med ServiceTjek kan vi hjælpe jer med at sikre, at I altid får det, I betaler for. Gennem løbende inspektion og opfølgning kontrollerer vi jeres rengøringsydelser, dokumenterer kvalitetsniveauet og håndterer dialogen med jeres leverandører.

Når vi taler med vores kunder, møder vi dem ofte på mange forskellige niveauer i deres virksomhed eller organisation – lige fra servicepersonalet og eksterne leverandører til mellemledere og direktører. Derfor er klar og nærværende kommunikation en vigtig del af vores job.

Når en kontrakt om rengøringsydelser lige er underskrevet, har leverandøren ofte fuld fokus på at levere det aftalte. Men når dagligdagen melder sig, er det ikke ualmindeligt, at kvalitetsniveauet stille og roligt daler. Læs hvordan vi kan hjælpe med at I altid får det, I betaler for.

ServiceSupport
Med ServiceSupport slipper du for at håndtere klager over rengøringen. Du og dine kollegaer kan let og enkelt indberette observerede fejl og mangler, og vi sørger for, at der bliver taget action for udbedringen af fejlene.
ServiceAnalyse
Overvejer I at udlicitere jeres rengøring? Med ServiceAnalyse får I et klart billede af, om det kan betale sig. Vi gennemgår jeres serviceydelser, vurderer kvaliteten og giver jer et solidt beslutningsgrundlag.
ServiceUdbud
Et udbud er en omfattende proces, der kræver tid, erfaring og dyb faglig indsigt i både serviceydelserne og den komplekse lovgivning. Med ServiceUdbud sikrer vi, at I kommer optimalt igennem hele udbudsforløbet.
ServiceTjek
Med ServiceTjek sikrer vi, at I altid får det, I betaler for. Gennem løbende inspektion og opfølgning kontrollerer vi jeres rengøringsydelser, dokumenterer kvalitetsniveauet og håndterer dialogen med jeres leverandører.
Bliv klogere
Luk
Play Video Close Video
På 2 min.Videoen

På under 2 minutter fortæller vi dig, hvorfor vi er den helt rigtige samarbejdspartner når det handler om kontrol af dine facility services.

Fik du set vores video?

På under 2 minutter fortæller vi dig hvorfor vi er den helt rigtige samarbejdspartner når det handler om kontrol af dine facility services.